știi de ce au nevoie copiii în aceste zile? Disciplina. Și eroi. Și am de gând să încerc să le dau o parte din ambele. anul viitor, am decis—de acord? Chiar nu ar trebui să—mi suprasolicit agenția în procesul de programare-pentru a preda un curs pentru studenții din anul doi, numit abordări critice ale literaturii. Este un titlu foarte prost pentru un curs. Nu am inventat-o., Dar titlul va genera o prelegere inițială despre motivul pentru care este un nume stupid, așa că este bine. Întotdeauna am fost implacabil ostil față de termenul „abordare”: „abordare” este ceea ce fac avioanele înainte de a ateriza, nu ceea ce fac criticii literari. Criticii literari citesc (foarte încet), iar o parte din această lectură încearcă să-și dea seama ce înseamnă citirea și ce se citește. O „abordare” a decis deja aceste întrebări: există un obiect și îl abordăm., Acestea fiind spuse, acest curs este adesea imaginat ca o introducere standard a teoriei literare și mulți oameni îl învață ca o introducere în diferite școli critice (marxism, feminism, deconstrucție etc.). Acesta este cu siguranță un mod rezonabil de a merge la un astfel de curs introductiv. Dar adevărul trebuie spus, Eu nu sunt foarte bun la predare intro la nimic. Mă blochez prea mult pe mici detalii (îmi place foarte mult să fac o întreagă clasă pe primul cuvânt din Oda nașterii lui Milton). Paul Fry are un curs de teorie intro genial și clar puteți viziona on-line, care este de o mie de ori mai bine decât orice aș putea veni cu., Unii oameni pot introduce, iar unii oameni pot tăiței. Am tăiței.

așa că am decis în schimb să fac ceva ușor diferit. Cursul va fi centrat în jurul a două întrebări de bază: ce este critica literară și de ce ar vrea cineva să o scrie sau să o citească? Am decis să fac aceste întrebări pentru că nu am un răspuns bun pentru ele și intenționez să exploatez pe deplin luxul profesoral de a ajunge să predau întrebări pentru care nu ai un răspuns., Acestea par a fi întrebări cruciale: crucial, deoarece, în al doilea an de universitate, și primul an ca un major, ar trebui să se gândească o clipă la ce naiba ar trebui să fac; crucială pentru că dacă departamentul meu nu face o treabă bună de a explica ceea ce facem, nu vom mai avea de a angaja un alt profesor (ceea ce ar fi rău, deși mi-ar lua pentru a evita familie, romantism din procesul de angajare); și crucial pentru critica literară are o istorie lungă de a mânca în sine, mai degrabă decât de sărbători în sine.,

este în special în lumina acestui ultim motiv pentru care, de asemenea, doresc puțină disciplină. Adică, cui nu-i place să i se spună ce să facă din când în când? Și acest curs va fi o sărbătoare a disciplinei criticii. Critică literară: nu literatură, nu teorie, nu filozofie, nu estetică. Va fi o sărbătoare de a scrie lucruri ciudate despre poezii și piese de teatru și romane și filme și orice altceva. Nu vreau interdisciplinaritate, nu vreau lingvistică, nu vreau istorie, nu vreau filozofie. Vreau critici literare., Jameson undeva spune că Lukacs scria critică literară pe patul de moarte. Acesta este un fel de sentiment de importanță și de concentrare pe care vreau să-l inculc.

și eroi: vreau eroi. Nu pot începe să descriu cât de rău mă simt când aud pe cineva la o conferință care se distrează, de exemplu, de noi critici. Fiecare curs (și fiecare disciplină) are nevoie de un erou (îmi pare rău, Tina Turner, deși am putea folosi cu siguranță un alt erou ca tine), cineva sau ceva care triumfă în cele din urmă și vă oferă speranță pentru un viitor. Și găsește ceva-eroii ar trebui să găsească ceva., Într-un curs de literatură, eroii tind să fie, evident, scriitori de literatură: Shakespeare, Austen, Chandler. Într-un curs istoric, eroii tind să fie istorici: Hill, Braudel, Burckhardt. Și într-un curs de teorie sau un curs de estetică, eroii tind să fie filosofi: Aristotel, Hegel, Heidegger. Dar vreau să clarific faptul că disciplina criticii literare are o grămadă de oameni care sunt (așa cum ar putea spune Milton) pe bună dreptate eroici și ale căror practici sunt suficiente pentru a ridica acest nume de erou., Vreau să spun—Ești atât de norocos, lucrezi în același domeniu ca și Erich Auerbach! Știi cât de uimitor este? Vreau să spun: uită—te la acele cotlete de lectură-îți vine să crezi cât de fără efort Cleanth Brooks despachetează o poezie? Vreau să spun: există ceva Jameson nu poate explica? Vezi cât a învățat de la Auerbach? Criticii literari au avut tendința de a se distra de fondatorii lor (Cleanth Brooks este naiv; Auerbach este Eurocentric). Acesta este unul dintre numeroasele motive triste pentru care atât de mulți oameni nu citesc nicio critică literară scrisă înainte, să zicem, 1980. Am două răspunsuri., În primul rând, ar trebui să existe un curs care să le spună studenților de unde a venit disciplina lor. Și în al doilea rând, dacă credeți că Brooks este naiv, sau Auerbach Eurocentric, Ei bine, încercați să scrieți ceva care întemeiază un întreg Mod de gândire. „Canonizarea” este una dintre cele mai faimoase poezii ale lui Donne, deoarece Cleanth Brooks a învățat pe toată lumea cum să o citească. Ar trebui să fiu atât de norocos să fiu atât de naiv., ar trebui să adaug că în cultul meu disciplinar de erou, nu mă interesează să fiu corect sau reprezentativ: nu intenționez să încerc să reprezint câmpul cu exactitate într-un semestru de 12 săptămâni (Da, am spus 12 weeks…it e un pic jenant). Vreau doar să predau lucruri pe care vreau să le predau. Trebuie să—mi placă piesa, ținând cont că „like” este o categorie încăpătoare: îmi place CS Lewis pentru că poate citi poezii, chiar dacă cred că aproape totul în critica lui este greșit (totuși, nu l-am pus încă pe listă-este doar ceva ce mi se pare enervant la el)., Insist ca orice lectură să fie scrisă de cineva pe care l-aș eticheta un critic strălucit, astfel încât să-mi pot face uimirea față de priceperea lor în fața studenților.

În această lumină, am început să pun împreună o listă de lectură., crede interesant despre ceea ce critica literară ar putea fi; 2) faptul că piesa este un mare exemplu de critică literară (true, 1 și 2 sunt, de obicei, același lucru); și 3), care se ocupa cu „cum ai citit critica ceva ce n-am citit” problemă—care este, este scris în așa fel încât citirea bucată de literatură este vorba despre nu este strict necesar, sau literatura de specialitate este suficient de scurt, în care este citat (mai mult sau mai puțin) în întregime, sau că literatura este atât de celebru și bine-cunoscut („Acesta este un adevăr universal recunoscut”), care (sperăm) toată lumea va fi mai mult sau mai puțin știu., De asemenea, nu pun pe listă 1) eseuri care sunt prea lungi sau complicate pentru ca un student bun din anul doi să se ocupe într-o săptămână; 2) lucruri care sunt în primul rând preocupate de întrebări precum Ce este literatura sau ce este arta sau ce este estetic. Din nou, toate acestea sunt foarte evident legate de critica literară, dar cu toate acestea sunt întrebări ușor diferite. Acesta este un curs despre critica literară și vom încerca să ne dăm seama ce este și de ce este sau ar trebui să fie atât de distractiv.

Iată lista mea de până acum, în nici o ordine anume (nu am ajuns încă atât de departe).,rom Țara și Orașul Arnold, de la Cultură și Anarhie

Brooks, de la Bine-Forjat Urna

Adorno, din Minima Moralia (probabil #22, Copil cu baie-apa)