Jak obliczyć koszt pozyskania klienta ?
zasadniczo CAC można obliczyć po prostu dzieląc wszystkie koszty wydane na pozyskanie większej liczby klientów (wydatki marketingowe) przez liczbę klientów pozyskanych w okresie, w którym wydano pieniądze. Rozważ firmę SaaS, która wydała $125,000 na sprzedaż i marketing w ciągu miesiąca, w tym wynagrodzenia, prowizje, wydatki na reklamy i wsparcie próbne. W tym samym miesiącu zarejestrowano 50 nowych klientów. W tym przypadku: CAC = $125,000/50 = $2,500.
Gratulacje! Obliczyłeś swoje CAC.,
ale oto rzecz: znając koszt pozyskania klienta jest dość bez znaczenia, jeśli nie porównujesz go do wartości życia. Chcesz zobaczyć LTV trzy razy wyższe niż twój CAC.
wyższy współczynnik niż 3x oznacza, że możesz rosnąć szybciej, jeśli zainwestujesz w odpowiednie kanały.,wiosłowanie LTV lub opuszczanie CAC:
przeczytaj również:
- najlepsze aplikacje do współdzielenia kalendarza
- najlepsze narzędzia chatbot dla Saas
- narzędzia do zarządzania projektami dla zespołów wirtualnych
koszty pozyskiwania klientów według branży
koszty pozyskiwania klientów różnią się w różnych branżach ze względu na wiele różnych czynników — w tym między innymi: długość cyklu sprzedaży, wartość zakupu, częstotliwość zakupu, żywotność klienta i dojrzałość firmy.,
oto zestawienie średnich kosztów pozyskania klientów według branży:
koszt pozyskania w Google ads
dla wielu Google Ads jest nadal najbardziej skutecznymi składnikami w ich miksie marketingu cyfrowego, pozwalając poszerzyć zasięg i promować swój produkt milionom użytkowników. Pod względem średnich, CPA jest najniższy w branży motoryzacyjnej, która pozyskuje nowych klientów tylko $33.52 za głowę, podczas gdy przemysł technologiczny wydaje aż 133.52.,
odpowiedni odczyt:
- Jak zdalnie zarządzać pracownikami?Facebook Facebook jest uważany za najważniejszą platformę zarówno dla firm B2C, jak i B2B.
- najlepsze oprogramowanie do śledzenia czasu dla SaaS
koszt nabycia dla marketingu na Facebooku
w kręgach marketingowych Facebook jest uważany za najważniejszą platformę zarówno dla firm B2C, jak i B2B. W rzeczywistości platforma społecznościowa ma już 80 milionów stron biznesowych online – a liczby nie wydają się zwalniać., Oczywiście jest więcej statystyk. 78% Amerykanów odkrywa nowe produkty przez Facebook, a 30% marketerów uważa, że ma najwyższy zwrot z inwestycji ze wszystkich reklam cyfrowych. Jeśli chodzi o średni koszt na numery akwizycji, Edukacja dostaje wielki huk za swoje pieniądze, płacąc tylko $7.85 za klienta, w przeciwieństwie do tego, oczywiście z tech ' s $55.21.
koszt za leada dla kanałów B2B
jednym z najczęstszych kanałów generowania leadów B2B jest e-mail marketing., Średnio, lead z e-mail marketingu kosztuje $53. Na wysokim końcu, ołów może kosztować około $72, a na niskim końcu, około $33.
Jeśli jesteś firmą B2B, która jest skierowana do klientów na poziomie średnim i korporacyjnym, Reklama LinkedIn może być niezwykle skuteczna. Średnio, lead z płatnych reklam LinkedIn kosztuje $75., Na wysokim końcu, lead może kosztować około $99, a na niskim końcu, około $51
wnioski
dobry koszt pozyskania klienta zależy od branży i zastosowanej taktyki. Ale dobrym sposobem na porównanie CAC jest porównanie go z wartością dożywotnią klienta (znaną również jako LTV). Mówi się, że idealny stosunek LTV do CAC wynosi 3:1. Mamy nadzieję, że te średnie koszty nabycia pomogą Ci w podejmowaniu lepszych decyzji marketingowych w 2020 roku.