Hoe bereken ik uw aankoopkosten van klanten?
in principe kan de CAC worden berekend door simpelweg alle kosten te delen die zijn besteed aan het verwerven van meer klanten (marketingkosten) door het aantal klanten dat is verworven in de periode dat het geld is uitgegeven. Overweeg een SaaS bedrijf dat $125.000 besteed aan verkoop en marketing in een maand, met inbegrip van salarissen, commissies, advertentie-uitgaven en trial support. In dezelfde maand werden 50 nieuwe klanten aangemeld. In dit geval: CAC = $ 125.000 / 50 = $2.500. Gefeliciteerd! Gefeliciteerd! Je hebt je CAC berekend.,
maar hier is het ding: het kennen van uw klant acquisitiekosten is vrij zinloos als je het niet vergelijkt met de levensduurwaarde. Je wilt een LTV drie keer hoger zien dan je CAC.
een hogere verhouding dan 3x betekent dat u sneller kunt groeien als u in de juiste kanalen investeert.,roeien uw LTV of het verlagen van uw CAC:
lees Ook:
- Beste Gedeelde Agenda Apps
- Beste Chatbot Tools voor SaaS –
- Project Management Tools voor Virtuele Teams
Klant Kosten van Aankoop door de Industrie
Klant kostprijs varieert tussen sectoren vanwege een aantal verschillende factoren, waaronder, maar niet beperkt tot: de Lengte van de sales cyclus, de aankoopprijs, de Aankoop van de frequentie, de Klant levensduur, en Bedrijf looptijd.,
hier volgt een overzicht van de gemiddelde aankoopkosten voor klanten per branche:
kosten per aankoop op Google ads
voor velen is Google Ads nog steeds de meest effectieve ingrediënten in hun digitale marketingmix, waardoor u uw bereik kunt vergroten en uw product kunt promoten bij miljoenen gebruikers. In termen van gemiddelden, CPA is het laagst in de auto-industrie, die nieuwe klanten verwerft op slechts $33,52 per hoofd, terwijl de tech-industrie besteedt maar liefst gemiddeld $133,52.,
Relevant lees:
- Hoe kunt u uw personeelsbestand op afstand beheren?Facebook Facebook marketing Tools to Boost team Collaboration
- Top Time Tracking software voor SaaS
kosten per acquisitie voor Facebook Marketing
in marketingkringen wordt Facebook beschouwd als het belangrijkste platform voor zowel B2C-als B2B-bedrijven. In feite, het sociale platform heeft al 80 miljoen zakelijke pagina ‘ s online – en nummers lijken niet te vertragen., Er zijn natuurlijk meer statistieken. 78% van de Amerikanen ontdekken nieuwe producten via Facebook en 30% van de marketeers geloven dat het de hoogste ROI van alle digitale advertenties. Als voor de gemiddelde kosten per overname nummers, onderwijs krijgt een big bang voor zijn buck door het betalen van slechts $ 7.85 per klant, in tegenstelling, natuurlijk met tech ‘ s $ 55.21.
kosten per Lead voor B2B-kanalen
een van de meest voorkomende B2B-leadgeneratiekanalen is e-mailmarketing., Gemiddeld, een lead van e-mail marketing kost $53. Op de high-end, een lead kan kosten rond $ 72, en op de low-end, rond $ 33.
Als u een B2B-bedrijf bent dat zich richt op middelgrote tot zakelijke klanten, kan LinkedIn-reclame ongelooflijk effectief zijn. Gemiddeld, een lead van betaalde LinkedIn advertenties kost $ 75., Aan de hoge kant kan een lead ongeveer $99 kosten, en aan de lage kant ongeveer $51
conclusie
Een Goede Klant acquisitiekosten variëren afhankelijk van de industrie en gebruikte tactiek. Maar een goede manier om uw CAC te benchmarken is door het te vergelijken met Customer Lifetime Value (ook bekend als LTV). Er wordt gezegd dat een ideale LTV tot CAC verhouding is 3:1. We hopen dat deze kosten per acquisitie gemiddelden u helpen bij het maken van betere marketing beslissingen in 2020.