Hvordan for å Beregne din Kunde Anskaffelseskost?

i Utgangspunktet, CAC kan beregnes ved ganske enkelt å dele alle utgifter brukt på å skaffe flere kunder (markedsføring utgifter) av antall kunder som er anskaffet i perioden pengene ble brukt. Vurdere en SaaS-selskap som brukte $125,000 på salg og markedsføring i en måned, inkludert lønn, provisjon, ad bruke og rettssaken støtte. 50 nye kunder var logget opp i løpet av samme måned. I dette tilfellet: CAC = $125,000/50 = $2,500.
Gratulerer! Har du beregnet din CAC.,

Men her er tingen: kjenn din kunde anskaffelseskost er ganske meningsløst hvis du ikke sammenligne det å lifetime verdi. Du ønsker å se en LTV tre ganger høyere enn CAC.

LTV skal være 3x CERT

En høyere egenkapitalandel enn 3x betyr at du kan faktisk være vokser raskere hvis du investert i høyre-tv.,roing din LTV eller senke CAC:

Balanse mellom CERT og LTV

les Også:

  • Beste Delt Kalender Apps
  • Beste Chatbot Verktøy for SaaS
  • Project Management Verktøy for Virtuelle Team

Kunden Anskaffelseskost etter Næring

Kunden anskaffelseskost varierer på tvers av bransjer skyldes en rekke forskjellige faktorer, inkludert, men ikke begrenset til: Lengden på salg syklus, Kjøp verdi, Kjøp frekvens, Kunde levetid, og Selskapet forfall.,
Her er en oversikt over gjennomsnittlige kunden anskaffelseskost etter næring:

Kostnad per Kjøp på Google-annonser

For mange, Google-Annonser er fortsatt den mest effektive ingredienser i deres digital marketing mix, slik at du kan utvide din nå og markedsføre produktet til millioner av brukere. I form av gjennomsnitt, CPA er lavest i bransjen, som kjøper nye kunder på kun $33.52 et hode, mens tech industrien bruker hele gjennomsnitt på $133.52.,

CPA på Google-annonser

Relevant lese:

  • Hvordan du Eksternt Administrere dine Ansatte?
  • Verktøy for å Øke Team Collaboration
  • Top Tid Sporing Programvare for SaaS

Kostnad per Kjøp for Facebook Marketing

I markedsføring sirkler, Facebook er ansett som den viktigste plattformen for både B2C og B2B bedrifter. Faktisk, den sosiale plattformen allerede har 80 millioner sider for bedrifter online – tall og ser ikke ut til å bremse ned., Det er mer statistikk, selvfølgelig. 78% av Amerikanerne oppdage nye produkter gjennom Facebook og 30% av markedsførere tror det har den høyeste AVKASTNINGEN av alle digitale annonser. Som for gjennomsnittlig kostnad per kjøp tall, utdanning får en stor smell for sin buck ved å betale bare $7.85 per kunde, i kontrast, selvfølgelig med tech $55.21.

CPA for Facebook Marketing

Kostnad per Føre for B2B-tv

En av de mest vanlige B2B føre generasjon tv er e-post markedsføring., I gjennomsnitt, en leder fra e-post markedsføring koster $53. På den høye enden, en leder kan koste rundt $72, og på den lave enden, rundt $33.

CPA for b2b-tv

Hvis du er en B2B virksomhet som er rettet mot middels til enterprise-nivå kunder, LinkedIn annonsering kan være utrolig effektiv. I gjennomsnitt, en leder fra betalt LinkedIn annonser koster $75., På den høye enden, en leder kan koste rundt $99, og på den lave enden, rundt $51

Konklusjon

En God Kunde Anskaffelseskost varierer etter bransje og taktikk som brukes. Men en god måte å benchmark din CAC er ved å sammenligne det til Kunden Lifetime Verdi (også kjent som LTV). Det sies at en ideell LTV å CAC forholdet er 3:1. Vi håper disse kostnad per kjøp gjennomsnitt hjelpe deg i å gjøre bedre markedsføring beslutninger i 2020.