Denne artikkelen «å Skrive Akademiske bokanmeldelse» ble opprinnelig skrevet av Belcher for å hjelpe deltakerne i en workshop sponset av UCLA Chicano Studies Research Center i februar 2003, og til å oppmuntre bokanmeldelse bidrag til Aztlán: En Journal av Chicano Studies. Bestill anmeldelser i feltet av Chicano studies kan bli sendt til tidsskriftet; for informasjon, kan du se den nye innleveringer side. Artikkelen ble oppdatert i 2015. Cite som Belcher, Wendy Laura. 2003. «Å skrive Akademiske bokanmeldelse.,»Los Angeles, CA: UCLA Chicano Studies Research Center. Sist Endret 2015. Hentet fra https://www.wendybelcher.com/writing-advice/how-to-write-book-review/ på . Se også den bestselgende boken av råd om å skrive, nå i sin andre utgave: å Skrive Journal Artikkel i 12 Uker: En Guide til Akademisk Publisering Suksess.

Hvorfor Skrive en bokanmeldelse?

å Skrive bokanmeldelser er ikke bare den enkleste og raskeste veien til publisering, det er en god måte å forbedre dine skrive ferdigheter, utvikle dine analytiske ferdigheter, lære hvordan tidsskriftet publisering prosessen fungerer, og bli kjent med redaktører., Siden noen biblioteker kan ikke kjøpe bøker med mindre de har blitt gjennomgått og mange individer ikke kjøpe bøker med mindre de har lest en anmeldelse, gjennom bøker kan definitivt forhånd feltet. Faktisk, akademikere i mindre felt noen ganger komme sammen og gi bøker til vurdering, slik at hver bok utgitt i sitt felt er gjennomgått et sted. Bare husk at bokanmeldelser ikke «teller» så mye på en cv (curriculum vitae som et akademisk essay. Hvis du gjør mer enn to bokanmeldelser i året, kan du være å bruke for mye tid på bokanmeldelser og ikke nok på den andre skriver.,

Velge en Bok

Tenk på hva slags bok ville være mest nyttige for deg i å skrive avhandling, ferdigstille et papir for publisering, eller bestått eksamen. Siden boken omtaler tar tid, som en hvilken som helst skriver, er det best å velge en bok som vil fungere for deg to ganger, som en publikasjon og som forskning. Alternativt, noen anbefaler at studenter fokus på gjennomgang av lærebøker eller antologier, siden slike vurderinger tar mindre bakgrunnskunnskap og redaktører kan finne det vanskelig å finne folk som er villige til å gjøre slike vurderinger., Selv om den tradisjonelle bokanmeldelse er av en bok, redaktører vil ofte velkommen bokanmeldelser som tar to eller flere relaterte bøker–kalles en gjennomgang essay.

Velg en bok som (1) er i feltet, (2) er på et emne som du har lyd bakgrunnskunnskap, (3) har blitt utgitt i løpet av siste to eller tre år, og (4) har blitt publisert av en anerkjent publisher (dvs., noen trykker tilknyttet et universitet eller store kommersielle presser).

Bøker på hot emner er ofte av spesiell interesse for redaktører., Det kan også være givende å plukke en liten, men nyttig bok for å bringe oppmerksomhet til det. For å unngå komplikasjoner, er det best ikke å anmelde bøker som er skrevet med din rådgiver, ektefelle, eller ex!

for Å finne en passende bok i feltet:

• slå opp telefonnummer favoritt bok i feltet og gå til stabler av ditt universitetsbibliotek. Gjøre en hylle søke rundt telefonnummer for å se om noe lignende eller beslektede har blitt publisert i de siste par årene.
  • Gå til hvilken som helst bok database—din university library on-line, Informasjon, Amazon.,com, Library of Congress—og søk ved å bruke to eller tre søkeord relatert til feltet (f.eks., Chicano fiction, Chicana politikk, Latino demografi, Latina videregående utdanning) for å finne bøker i ditt område.
  • Les magasiner som gjennom bøker før publisering—slik som Valg, Library Journal, eller Kirkus Reviews—for å få en følelse for interessante bøker som skal komme ut. Du kan få kopier av bøker for vurdering før de er publisert. Redaktører liker spesielt anmeldelser av nettopp publisert bøker.,
  • Les de akademiske tidsskrifter som lister bøker nylig fått til vurdering eller nylig publisert i sitt område.
  • Be fakultetet medlemmer i avdeling for anbefalinger.

Når du har identifisert flere bøker, finne kopier og bla gjennom dem. Plukke boken som virker sterkest. Du må ikke velge en bok som har store problemer, eller som du er uenig helt uenig. Som en graduate student, om du ikke har beskyttelse av tid, og kan en dag bli evaluert av den personen som bestiller du legger til ax., Hvis du virkelig føler sterkt at du må skrive en negativ vurdering av en viss bok, gå videre og skrive anmeldelsen. Akademia er, tross alt, ganske oedipal og unge forskere gjør noen ganger gjør deres omdømme ved deflating de som kom før dem. Bare innse at du går på posten i en så offentlig måte kan få konsekvenser.

Velge en Journal

finn flere ledende tidsskriftene på feltet som utgir boken omtaler. En måte å gjøre dette på er å søke i en on-line artikkel database eller noe sånt Book Review Digest, hvis biblioteket har tilgang til., Ved hjelp av flere viktige ord fra feltet, begrense søket til bokanmeldelser og merk tidsskrifter hvor resultatene ble publisert.

Før du begynner å skrive anmeldelsen din, kontakt bokanmeldelse redaktør for en av tidsskrifter. Dette er viktig standard praksis, særlig fordi de fleste tidsskrifter ikke akseptere uønsket anmeldelser. Du ikke ønsker å skrive en hel gjennomgang av en bok og send det til et tidsskrift, bare for å bli fortalt at de ikke akseptere uønsket anmeldelser eller at en gjennomgang av det svært boken er å dukke opp i neste utgave.,

Så, send en kort e-post til bokanmeldelse redaktører hos potensielle tidsskrifter (de fleste tidsskrifter har nettsider med slik informasjon) identifisering av den boken du ønsker å gjennomgå og dine kvalifikasjoner for å vurdere det. Denne e-posten må ikke være lenger enn to setninger: «jeg skriver for å finne ut om du vil ønske velkommen en anmeldelse fra meg , redigert av og utgitt i 2012 av . Jeg er i ferd med å skrive min avhandling ved Stanford på historien til området .»

en Annen grunn til hvorfor du ønsker å kontakte book review editor er at de ofte kan få deg boken for gratis., Utgivere ofte sender bøker til vurdering rett til tidsskrifter eller, hvis book editor direkte kontakter dem direkte til deg. Selvfølgelig, du trenger ikke å vente på boken for å begynne din anmeldelse hvis du har tilgang til et bibliotek kopi. Hvis du får en gratis bok, sørg for å skrive anmeldelse. En bokanmeldelse editor vil aldri sende deg en bok hvis du ikke leverer på de første.

Hvis book review editor sier ja, de ønsker en gjennomgang av boken fra deg, sørg for å spørre om tidsskriftet har noen bokanmeldelse retningslinjer for innsending., I særdeleshet, vil du ønsker å sørge for at du forstår hvor lenge deres bokanmeldelser har en tendens til å være.

Hvis book review editor sier boken er allerede under vurdering, gå videre til neste journal utvalg eller spør redaktøren om de har noen bøker på tema som de ønsker vurdert. Du er ikke forpliktet til å skrive en anmeldelse av en bok de foreslår, bare sørg for å komme tilbake til dem med en avgjørelse. Det er helt akseptabelt å si «Takk for forslag, jeg har bestemt meg for å fokusere på å skrive min prospekt/avhandling.,»

å Lese Boken

Det er best, når du skriver en bokanmeldelse, til å være en aktiv leser av boken. Sitte ved et skrivebord med blyant og papir i hånden. Som du leser, kan du stoppe ofte for å oppsummere argumentet, å legg spesielt merke til klare uttalelser i boken er argumentet eller formål, og for å beskrive dine egne reaksjoner. Hvis du har lest i denne aktiv måte, sette sammen bokanmeldelse bør være rask og grei. Noen mennesker foretrekker å lese på datamaskinen, men hvis du er en god kontordame, du ofte begynne å skrive opp lange sitater fra boken i stedet for å analysere det., Papir og penn gir et lite friksjon for å unngå slike drifting.

vær spesielt oppmerksom på tittelen (ikke reserve levere hva tittelen antyder er det kommer til å levere?), innholdsfortegnelse (ikke reserve dekke alle bakken det sier det vil?), forordet (ofte den rikeste kilden til informasjon om boken), og indeksen (det er nøyaktig, bred, dyp?).

Noen spørsmål du kan ha i bakhodet når du leser:

• Hva er bokens argumentasjon?
  • Gjør boken gjør det den sier den skal gjøre?
  • Er boken et bidrag til feltet eller disiplin?,
  • Gjør boken forholder seg til en aktuell debatt eller trend i feltet, og hvis så, hvordan?
  • Hva er den teoretiske linjen eller skolen av tanke ut som reserve stiger?
  • Er boka godt-skrevet?
  • Hva er bøkene vilkår og er de definert?
  • Hvor nøyaktig informasjonen (f.eks., fotnoter, bibliografi, datoer)?
  • Er illustrasjonene nyttig? Hvis det er ingen illustrasjoner, skulle det ha vært?
  • Som ville ha nytte av å lese denne boken?
  • Hvordan gjør boken i forhold til andre bøker i felt?,
  • Hvis det er en lærebok, hvilke kurs kan det brukes i, og hvor klart er bokens struktur og eksempler?

Det kan være verdt å gjøre et on-line søk for å få en følelse for forfatterens historie, andre bøker, universitetet avtaler, graduate rådgiver, og så videre. Dette kan gi deg nyttige sammenheng..

å Lage en Plan

Bestill anmeldelser er vanligvis 600 til 2000 ord i lengden. Det er best å satse på om lag 1000 ord, som du kan si en god del i 1000 ord uten å bli begravet., Det er ingen vits i å lage en bokanmeldelse i et 20-siders mesterverk siden den gang ville ha vært bedre brukt på et akademisk essay som ville telle mer på dine c.v.

Noen sier en gjennomgang bør være skrevet på en måned: to uker på å lese boken, en uke planlegger din anmeldelse, og en uke å skrive det.

Selv om mange ikke skrive en disposisjon til en artikkel, bør du virkelig prøve å skissere boken din anmeldelse før du skriver den. Dette vil holde deg på en oppgave og stoppe deg fra avvik til å skrive et akademisk essay.,

Klassisk bokanmeldelse struktur er som følger:

• Tittelen inkludert fullstendig bibliografisk referanse for arbeidet (dvs., tittel i full, forfatter, sted, utgiver, dato for offentliggjøring, utgave erklæring, sider, spesielle funksjoner , pris, og ISBN-nummer.
  • En paragraf å identifisere avhandlingen, og om forfatteren oppnår det oppgitte formål med boken.
  • En eller to avsnittene oppsummerer boken.
  • Et avsnitt på bokens sterke sider.
  • Et avsnitt på bokens svakheter.,
  • Et avsnitt på din vurdering av bokens styrker og svakheter.

med å Skrive Omtale

Når du har lest boken, kan du prøve å bruke mer enn en eller to uker med å skrive anmeldelse. Slik at en stor del av tiden til å falle mellom å lese boken, og å skrive om det er urettferdig for deg, og forfatteren. Poenget med å skrive noe kort som en bokanmeldelse er å gjøre det raskt. Sende en publikasjon til en journal er alltid skummelt, sitter på anmeldelsen vil ikke gjøre det i mindre grad.

Unngå Fem Vanligste Fallgruvene

1. Vurdere tekst, ikke bare oppsummere det., Mens en konsis og omarbeiding av teksten ‘ s poeng er en viktig del av det å skrive en bokanmeldelse er å foreta en vurdering. Er boken et bidrag til feltet? Gjør det legg til i vår kunnskap? Burde denne boka være lese-og av hvem? En trenger ikke å være negativ til å vurdere, for eksempel, forklarer hvordan en tekst er knyttet til aktuelle debatter i feltet er en form for evaluering.
  2. ikke dekke alt i boken. Med andre ord, ikke bruk innholdsfortegnelsen som et strukturerende prinsipp for din vurdering. Prøver å organisere din anmeldelse rundt boken er argumentet eller ditt argument om boken.,
  3. Dømme en bok av sine intensjoner ikke er ditt. Ikke kritiserer forfatteren for å unnlate å skrive boken du tror at han eller hun burde ha skrevet. Som John Updike sier det, «ikke tenk deg at vaktmesteren av noen tradisjon, en enforcer av noen part standarder, en kriger i noen ideologisk kamp, en korreksjoner offiser av noe slag.»
  4. på samme måte, ikke bruke for mye tid på å fokusere på hull. Siden en bok er kun 200 til 500 sider, det kan umulig adresse omfanget av et emne., Av denne grunn, mest vanlig kritikk i noen gjennomgangen er at boken ikke tak i noen del av emnet. Hvis boken utgir seg for å være om etnisitet og film, og ennå mangler et kapittel om Latinos, med alle midler, nevner det. Bare ikke belabor punktet. En annen tic av anmeldere er å fokusere for mye på bøker forfatteren ikke sitere. Hvis du er bruker sine bibliografi bare for å vise din egen kunnskap vil det være åpenbart for leseren. Hold en slik kritikk kort.
  5. ikke bruk for mange sitater fra boken. Det er best å omskrive eller bruke kort å fortelle sitater i setninger.,

Andre

For ytterligere råd om å skrive for publisering, kan du se Skrive Journal Artikkel i Tolv Uker: En Guide til Akademisk Publisering Suksess av Wendy Laura Belcher (University of Chicago Press, 2019).

med å Skrive Akademiske bokanmeldelse

jeg har ikke lenger undervise i dette emnet , men du ønsker kanskje å tenke på undervisning i det, så jeg gir beskjed her.

Denne workshopen aids studenter i faktisk å skrive og publisere en bokanmeldelse for et fagfellevurdert tidsskrift., På den første økten, elevene får undervisning på hvorfor studenter skal (eller ikke skal) skrive bokanmeldelser, hvordan å velge en bok for gjennomgang, hvordan å velge en journal for innlevering, hvordan å lese en bok for gjennomgang, hvordan å planlegge og strukturere en bokanmeldelse, og fem vanligste fallgruvene gjennomgå. Elevene også danne små grupper for å diskutere boken hver planer om å skrive en anmeldelse.På det andre møtet, studenter ta et utkast av sin bokanmeldelse for exchange og tilbakemeldinger. På det tredje møtet, og elevene kommer med en endelig versjon av essayet til å sende inn til redaktør for publikasjonen.,

Denne workshopen er noen ganger som tilbys av et bestemt tidsskrift med redaktører som serverer et panel for den første natten for å gi elevene konkrete råd til å sende inn anmeldelser for sin journal. Jeg gjorde slik en workshop for Aztlán: En Journal av Chicano Studies, med redaktørene Chon A. Noriega og Alicia Gaspar de Alba.,jeg>

• for å Velge en passende bok til å skrive en anmeldelse
  • Fem grunnleggende elementer av noen bokanmeldelse
  • Typiske feil graduate student anmeldere gjøre