Hvordan beregner du dine kunders anskaffelsespris?

grundlæggende kan CAC beregnes ved blot at dividere alle omkostninger, der er brugt på at erhverve flere kunder (marketingudgifter) med antallet af kunder, der er erhvervet i den periode, pengene blev brugt. Overvej et SaaS-firma, der brugte $125,000 på salg og marketing i en måned, inklusive lønninger, provisioner, annonceudgifter og prøvestøtte. 50 nye kunder blev tilmeldt i løbet af samme måned. I dette tilfælde: CAC = $125,000/50 = $2,500.
Tillykke! Du har beregnet din CAC.,

men her er sagen: at kende dine kunders anskaffelsesomkostninger er ret meningsløst, hvis du ikke sammenligner det med levetidsværdien. Du ønsker at se en LTV tre gange højere end din CAC.

LTV skal være 3x CERT

En højere ratio end 3x betyder, at du kan faktisk vokser hurtigere hvis du har investeret i de rette kanaler.,roning din LTV eller sænke dine CAC:

Balance mellem CERT og LTV

læs Også:

  • Fælles Bedste Kalender Apps
  • Bedste Chatbot Værktøjer til SaaS
  • projektledelse Værktøjer til Virtuelle Teams

Kunde anskaffelsesomkostninger af Industrien

Kunde købet omkostninger varierer på tværs af brancher, på grund af en række forskellige faktorer, herunder, men ikke begrænset til: Længden af salgscyklus, Købe værdi, Køb frekvens, Kunde levetid, og Virksomheden løbetid.,
Her er en gennemgang af gennemsnitlig customer acquisition cost af branchen:

Omkostninger per Køb på Google-annoncer

For mange, Google-Annoncer, er stadig den mest effektive ingredienser i deres digitale marketing mix, så du kan udvide din rækkevidde og fremme dit produkt til millioner af brugere. Med hensyn til gennemsnit er CPA lavest i bilindustrien,som erhverver nye kunder til kun $ 33.52 pr.,

CPA på Google-annoncer

Relevante læse:

  • Hvordan til at Fjernstyre dine medarbejdere?
  • Redskaber til at Øge Team Samarbejde
  • Top Tid Tracking Software til SaaS

Omkostninger per Køb for Facebook Marketing

I marketing kredse, Facebook betragtes som den vigtigste platform for både B2C og B2B virksomheder. Faktisk har den sociale platform allerede 80 millioner forretningssider online-og antallet ser ikke ud til at aftage., Der er selvfølgelig flere statistikker. 78% af amerikanerne opdager nye produkter via Facebook, og 30% af marketingfolk mener, at det har den højeste ROI af alle digitale annoncer. Med hensyn til gennemsnitlige omkostninger pr erhvervelse numre, uddannelse får en big bang for sin sorteper ved at betale kun $7.85 per kunde, i modsætning, selvfølgelig med techs $55.21.

CPA for Facebook Marketing

Cost per Lead for B2B-kanaler

En af de mest almindelige B2B lead generation kanaler er e-mail marketing., I gennemsnit koster en føring Fra e-mail-marketing $53. I den høje ende kan en bly koste omkring $ 72, og i den lave ende omkring $33.

CPA for b2b-kanaler

Hvis du er en B2B-virksomhed som mål mellemstore til store kunder, LinkedIn annoncering kan være utrolig effektiv. I gennemsnit koster en føring fra betalte LinkedIn-annoncer $ 75., I den høje ende kan en kundeemne koste omkring $ 99, og i den lave ende omkring $51

konklusion

en god kunde anskaffelsespris varierer afhængigt af den anvendte industri og taktik. Men en god måde at benchmarke din CAC er ved at sammenligne det med kundens levetid værdi (også kendt som LTV). Det siges, at et ideelt LTV til CAC-forhold er 3: 1. Købsgennemsnit hjælper dig med at træffe bedre marketingbeslutninger i 2020.