Denne artikel “Writing Academic Book Review” blev oprindeligt skrevet af Belcher for at støtte deltagerne i en workshop sponsoreret af UCLA Chicano Studies Research Center i februar 2003 og at tilskynde boganmeldelse indlæg til Aztlán: En Journal af Chicano-Undersøgelser. Boganmeldelser inden for Chicano-studier kan sendes til tidsskriftet; for information, se siden med nye indlæg. Artiklen blev opdateret i 2015. Citer som Belcher, Lauraendy Laura. 2003. “Skrivning af den akademiske Boganmeldelse.,”Los Angeles, CA: UCLA Chicano Studies Research Center. Sidst Ændret 2015. Hentet fra https://www.wendybelcher.com/writing-advice/how-to-write-book-review/ til . Se også den bedst sælgende bog med rådgivning om skrivning, nu i sin anden udgave: skrivning af din Tidsskriftartikel i 12 uger: en Guide til Akademisk Udgivelsessucces.

Hvorfor skrive en boganmeldelse?

skrivning boganmeldelser er ikke kun den nemmeste og hurtigste vej til offentliggørelse, det er en god måde at forbedre dine skrivefærdigheder, udvikle dine analytiske evner, lære, hvordan tidsskriftet udgivelse proces fungerer, og få at vide redaktører., Da nogle biblioteker ikke kan købe bøger, medmindre de er blevet gennemgået, og mange personer ikke vil købe bøger, medmindre de har læst en anmeldelse, kan gennemgang af bøger helt sikkert fremme dit felt. Ja, lærde på mindre felter mødes undertiden og tildeler bøger til gennemgang, så hver bog, der udgives på deres felt, gennemgås et eller andet sted. Bare husk, at boganmeldelser ikke “tæller” så meget på en curriculum vitae som et akademisk essay. Hvis du laver mere end to boganmeldelser om året, bruger du muligvis for meget tid på boganmeldelser og ikke nok på din anden skrivning.,

valg af en bog

tænk over, hvilken slags bog der ville være mest nyttig for dig ved at skrive din afhandling, færdiggøre et papir til offentliggørelse eller bestå dine eksamener. Da boganmeldelser tager tid, som enhver skrivning, er det bedst at vælge en bog, der fungerer for dig to gange, som en publikation og som forskning. Alternativt anbefaler nogle, at kandidatstuderende fokuserer på at gennemgå lærebøger eller antologier, da sådanne anmeldelser tager mindre baggrundsviden, og redaktører kan have svært ved at finde folk, der er villige til at gøre sådanne anmeldelser., Selvom den traditionelle boganmeldelse er af en bog, redaktører vil ofte byde boganmeldelser velkommen, der adresserer to eller flere relaterede bøger–kaldet et gennemgangsessay.

vælg en bog ,der (1) er i dit felt, (2) handler om et emne, som du har sund baggrundskendskab til, (3) er blevet offentliggjort i de sidste to eller tre år, og (4) er blevet udgivet af en velrenommeret udgiver (dvs.enhver presse tilknyttet et universitet eller store kommercielle presser).

bøger om varme emner er ofte af særlig interesse for redaktører., Det kan også være givende at vælge en uklar, men nyttig bog for at gøre opmærksom på den. For at undgå komplikationer er det bedst ikke at gennemgå bøger skrevet af din rådgiver, ægtefælle eller eks!

for at identificere en passende bog i dit felt:

• slå opkaldsnummeret til favoritbogen op i dit felt og gå til stakke på dit Universitetsbibliotek. Foretag en hyldesøgning omkring opkaldsnummeret for at se, om noget lignende eller relateret er blevet offentliggjort i de sidste par år.
  • gå til enhver bog database – dit Universitetsbibliotek online, Worlorldcat, Ama .on.,com, Library of Congress – og søg ved hjælp af to eller tre søgeord relateret til dit felt (f.Chicano fiction, Chicana politics, Latino demografi, Latina high school education) for at finde bøger i dit område.
  • Læs magasiner, der gennemgår bøger inden offentliggørelse—såsom Choice, Library Journal eller Kirkus Revie .s-for at få en mening for interessante bøger, der kommer ud. Du kan få kopier af bøger til gennemgang, før de offentliggøres. Redaktører kan især lide anmeldelser af netop udgivne bøger.,
  • læs de akademiske tidsskrifter, der viser bøger, der for nylig er modtaget til gennemgang eller for nylig offentliggjort i deres område.
  • spørg fakultetets medlemmer i din afdeling for anbefalinger.

Når du har identificeret flere bøger, skal du finde kopier og skumme dem. Vælg den bog, der synes den stærkeste. Vælg ikke en bog, der har store problemer, eller som du er uenig voldsomt med. Som kandidatstuderende har du ikke beskyttelse af uopsigelighed og kan en dag evalueres af den person, hvis bog du lægger til øksen., Hvis du virkelig føler stærkt, at du skal skrive en negativ anmeldelse af en bestemt bog, skal du gå videre og skrive anmeldelsen. Den akademiske verden er trods alt ret ødipal, og unge lærde gør nogle gange deres omdømme ved at tømme dem, der kom før dem. Bare indse, at det at gå på rekord på en sådan offentlig måde kan have konsekvenser.

valg af tidsskrift

Identificer flere førende tidsskrifter inden for dit felt, der udgiver boganmeldelser. En måde at gøre dette på er at søge i en online artikeldatabase eller noget som Book Revie.Digest, hvis dit bibliotek har adgang., Brug flere nøgleord fra dit felt, Begræns din søgning til boganmeldelser og bemærk de tidsskrifter, hvor resultaterne blev offentliggjort.

før du begynder at skrive din anmeldelse, skal du kontakte boganmeldelsesredaktøren for et af tidsskrifterne. Dette er vigtig standardpraksis; især fordi de fleste tidsskrifter ikke accepterer uopfordrede anmeldelser. Du ønsker ikke at skrive en hel anmeldelse af en bog og sende den til en journal, kun for at få at vide, at de ikke accepterer uopfordrede anmeldelser, eller at en gennemgang af netop denne bog skal vises i næste nummer.,

så send en kort e-mail til boganmeldelsesredaktører på potentielle tidsskrifter (de fleste tidsskrifter har websebsteder med sådanne oplysninger), der identificerer den bog, du gerne vil gennemgå, og dine kvalifikationer til at gennemgå den. Denne e-mail behøver ikke være længere end to sætninger: “Jeg skriver for at finde ud af , om du ville byde velkommen til en anmeldelse fra mig af, redigeret af og offentliggjort i 2012 af . Jeg skriver i øjeblikket min afhandling på Stanford om historien om feltet .”

en anden grund til, at du ønsker at kontakte boganmeldelse editor er, at de ofte kan få dig bogen gratis., Udgivere sender ofte bøger til gennemgang direkte til tidsskrifter eller, hvis bogredaktøren direkte kontakter dem, direkte til dig. Selvfølgelig behøver du ikke vente på, at bogen starter din anmeldelse, hvis du har adgang til en bibliotekskopi. Hvis du får en gratis bog, skal du sørge for at skrive anmeldelsen. En boganmeldelse editor vil aldrig sende dig en anden bog, hvis du ikke leverer på den første.

Hvis boganmeldelseseditoren siger ja, vil de gerne have en gennemgang af bogen fra dig, så sørg for at spørge, om tidsskriftet har retningslinjer for indsendelse af boganmeldelser., Især vil du sikre dig, at du forstår, hvor længe deres boganmeldelser har tendens til at være.

Hvis boganmeldelseseditoren siger, at bogen allerede er under gennemgang, skal du gå videre til dit næste journalvalg eller spørge redaktøren, om de har bøger om emnet, som de gerne vil gennemgå. Du er ikke forpligtet til at gennemgå en bog, de foreslår, bare sørg for at komme tilbage til dem med en beslutning. Det er helt acceptabelt at sige ” tak for forslaget, jeg har besluttet at fokusere på at skrive mit Prospekt/afhandling.,”

læsning af bogen

det er bedst, når du skriver en boganmeldelse, at være en aktiv læser af bogen. Sid ved et skrivebord med pen og papir i hånden. Når du læser, skal du stoppe ofte for at opsummere argumentet, for at bemærke særligt klare udsagn om bogens argument eller formål og for at beskrive dine egne svar. Hvis du har læst på denne aktive måde, skal det være hurtigt og ligetil at sammensætte boganmeldelsen. Nogle mennesker foretrækker at læse ved computeren, men hvis du er en god maskinskriver, du ofte begynde at skrive op lange citater fra bogen i stedet for at analysere det., Papir og pen giver lidt friktion for at forhindre sådan drift.

vær særlig opmærksom på titlen (leverer bogen, hvad titlen antyder, at den vil levere?), indholdsfortegnelsen (dækker bogen hele Jorden, siger den, at den vil?), forordet (ofte den rigeste kilde til information om bogen) og indekset (er det nøjagtigt, bredt, dybt?).

nogle spørgsmål, du skal huske på, mens du læser:

• hvad er bogens argument?
  • gør bogen, hvad den siger, at den skal gøre?
  • er bogen et bidrag til feltet eller disciplinen?,
  • vedrører bogen en aktuel debat eller tendens på området, og i bekræftende fald hvordan?
  • hvad er den teoretiske afstamning eller tankegang, som bogen stiger ud af?
  • er bogen velskrevet?
  • hvad er de bøger vilkår og er de defineret?
  • hvor nøjagtige er oplysningerne (f?fodnoter, bibliografi, datoer)?
  • er illustrationerne nyttige? Hvis der ikke er nogen illustrationer, skulle der have været?
  • hvem ville have gavn af at læse denne bog?
  • Hvordan sammenlignes bogen med andre bøger i feltet?,
  • hvis det er en lærebog, hvilke kurser kan den bruges i, og hvor klar er bogens struktur og eksempler?

det kan være umagen værd at foretage en onlinesøgning for at få en fornemmelse af forfatterens historie, andre bøger, universitetsaftaler, kandidatrådgiver og så videre. Dette kan give dig nyttig kontekst..

lav en Plan

boganmeldelser er normalt 600 til 2.000 ord i længden. Det er bedst at sigte efter omkring 1.000 ord, som du kan sige en hel del i 1.000 ord uden at blive kørt ned., Der er ingen mening i at lave en boganmeldelse til et 20-siders mesterværk, da tiden ville have været bedre brugt på et akademisk essay, der ville tælle for mere på din c.v.

nogle siger, at en anmeldelse skal skrives om en måned: to uger læser bogen, en uge planlægger din anmeldelse og en uge skriver den.

selvom mange ikke skriver en oversigt over et essay, skal du virkelig prøve at skitsere din boganmeldelse, før du skriver den. Dette vil holde dig på opgave og forhindre dig i at forvilde sig til at skrive et akademisk essay.,

Klassiske boganmeldelse struktur er som følger:

• Titel herunder fuldstændig bibliografisk henvisning til det arbejde, (dvs, afsnit i fuld, forfatter, sted, udgiver, udgivelsesdato, udgave erklæring, sider, specielle funktioner , pris og ISBN-nummer.
  • et afsnit, der identificerer afhandlingen, og om forfatteren opnår det angivne formål med bogen.
  • et eller to afsnit, der opsummerer bogen.
  • et afsnit om bogens styrker.
  • et afsnit om bogens svagheder.,
  • et afsnit om din vurdering af bogens styrker og svagheder.

skrivning af anmeldelsen

Når du har læst bogen, skal du prøve at bruge højst en eller to uger på at skrive anmeldelsen. At tillade en hel del tid til at falde mellem at læse bogen og skrive om det er uretfærdigt for dig og forfatteren. Pointen med at skrive noget kort som en boganmeldelse er at gøre det hurtigt. At sende en publikation til en journal er altid skræmmende, at sidde på anmeldelsen vil ikke gøre det mindre.

undgå fem almindelige faldgruber

1. Evaluer teksten, ikke bare opsummere den., Mens en kortfattet omformulering af tekstens punkter er vigtig, en del af at skrive en boganmeldelse gør en dom. Er bogen et bidrag til feltet? Bidrager det til vores viden? Skal denne bog læses og af hvem? Man behøver ikke at være negativ at evaluere; for eksempel er det en form for evaluering at forklare, hvordan en tekst relaterer til aktuelle debatter på området.
  2. dækker ikke alt i bogen. Med andre ord skal du ikke bruge indholdsfortegnelsen som et struktureringsprincip til din anmeldelse. Prøv at organisere din anmeldelse omkring bogens argument eller dit argument om bogen.,
  3. Bedøm bogen efter dens intentioner ikke din. Kritiser ikke forfatteren for ikke at skrive den bog, du synes, at han eller hun skulle have skrevet. Som John Updike udtrykker det, “forestil dig ikke dig selv vicevært for nogen tradition, en håndhæver af nogen partistandarder, en kriger i enhver ideologisk kamp, en korrektionsofficer af enhver art.”
  4. på samme måde skal du ikke bruge for meget tid på at fokusere på huller. Da en bog kun er 200 til 500 sider, kan den umuligt adressere rigdommen i ethvert emne., Af denne grund er den mest almindelige kritik i enhver anmeldelse, at bogen ikke adresserer en del af emnet. Hvis bogen hævder at handle om etnicitet og film og alligevel mangler et kapitel om Latinos, på alle måder, nævne det. Bare ikke belabor pointen. En anden tic af korrekturlæsere er at fokusere for meget på bøger, som forfatteren ikke citerede. Hvis du bruger deres bibliografi bare for at vise din egen viden, vil det være indlysende for læseren. Hold sådan kritik kort.
  5. Brug ikke for mange citater fra bogen. Det er bedst at omskrive eller bruge korte fortællende citater inden for sætninger.,

andet

For yderligere råd om skrivning til offentliggørelse, se skrivning af din Tidsskriftartikel om tolv uger: A Guide to Academic Publishing Success af .endy Laura Belcher (University of Chicago Press, 2019).

skrivning af den akademiske Boganmeldelse

Jeg underviser ikke længere i dette kursus , men du vil måske tænke på at undervise i det, så jeg giver oplysningerne her.

denne workshoporkshop hjælper studerende med faktisk at skrive og udgive en boganmeldelse til et peer-Revie .ed tidsskrift., På den første session modtager studerende instruktion om, hvorfor kandidatstuderende skal (eller ikke bør) skrive boganmeldelser, hvordan man vælger en bog til gennemgang, hvordan man vælger et tidsskrift til indsendelse, hvordan man læser en bog til gennemgang, hvordan man planlægger og strukturerer en boganmeldelse og fem almindelige faldgruber ved gennemgang. Studerende danner også små grupper for at diskutere bogen, som hver planlægger at review.At det andet møde, studerende medbringer et udkast til deres boganmeldelse til udveksling og feedback. På det tredje møde ankommer studerende med en endelig version af deres essay for at indsende til en redaktør til offentliggørelse.,

denne workshoporkshop tilbydes undertiden af et bestemt tidsskrift med redaktørerne, der tjener på et panel den første nat for at give de studerende specifikke råd til at indsende anmeldelser til deres tidsskrift. Jeg lavede et sådant værksted for a .tl .n: A Journal of Chicano Studies, med redaktørerne Chon A. Noriega og Alicia Gaspar de Alba.,jeg>

• Valg af en passende bog til anmeldelse
  • Fem væsentlige elementer i enhver bog anmeldelse
  • Typiske fejl, ph.d. – studerende anmeldere gøre